Gå til indhold

Julegaver byttes indtil 24. januar

Gratis fragt på ordrer over 499 kr.

Handelsbetingelser

Denne webshop (caratdiamanter.dk) udbydes af Carat Diamanter ApS, Kalvebod Brygge 59, butik 1:20, 1560 København V., CVR-nr. 27 63 90 70, Tlf. 33 13 80 60, kundeservice@caratdiamanter.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på webshoppen eller ved øvrig brug af webshoppen, kontakt venligst vores kundeservice:

Email: kundeservice@caratdiamanter.dk

Telefon: 33 13 80 60

Fysisk post: Kalvebod Brygge 59, butik 1:20, 1560 København V.

Hvis der er dele af betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter kundeservice, inden du begynder at handle på webshoppen.

Vigtig meddelelse

LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA CARATDIAMANTER.DK.

Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på webshoppen. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af webshoppen, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Carat Diamanter.

Hvis du ikke accepterer betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på webshoppen.

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Bestilling

Webshoppen er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på webshoppen samt besidde et gyldigt betalingsmiddel, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse, en virksomhedsadresse eller en pakkeboks i Danmark.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

- Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
- Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
- Der opstår en utilsigtet fejl på webshoppen, fx en betalingsfejl el.lign.
- Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via webshoppen, via e-mail eller via telefon til vores kundeservice. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i breve eller fax.

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv. Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du begik du en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig.

Du modtager en ordrebekræftelse i en e-mail.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Aftalens sprog

Aftalen kan kun indgås på dansk.

Adgang til aftalen

Du modtager via e-mail en bekræftelse på aftalens indhold.

Handelsbetingelserne kan ses i footeren på alle sider på caratdiamanter.dk.

Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på webshoppen.

Tiltag mod bedrageri

For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på webshoppen, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

Betalingsmidler

Vi accepterer følgende betalingsmidler:

  • MobilePay
  • Dankort
  • MasterCard
  • Visa
  • Viabill
  • I vores butikker tager vi imod Scalepoint - dog ikke i forbindelse med nedsatte varer.

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.

Betalingsprocedure

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

Priser og levering

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Din bestilling leveres normalt inden for 1-3 hverdage. Levering sker med GLS. Skulle det ske, at din bestilling er forsinket, vil du, såvidt muligt, få besked på e-mail. Varerne sendes direkte til den adresse, du skriver på som leveringsadresse.

Fragt og ekspeditionsomkostninger er DKK 0 for køb over 499 kr. for levering i GLS Pakkeshop samt til erhversadresse. For køb under 499 kr. koster levering 49 kr. for levering i GLS Pakkeshop, til dit arbejde eller din privatadresse.

Vi leverer i Danmark, til brofaste øer.

Ordrer kan også afhentes i vores butikker. Det koster 0 kr.

Valuta

Priserne på hjemmesiden vises i danske kroner.

Du kan betale i danske kroner (DKK)

Levering

Vi sender til:
- Danmark, brofaste øer.

Leveringsbetingelser

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser. Ikke til postbokse. Vi leverer også til GLS Pakkeshops.

Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til lørdag. Tidspunktet for levering afhænger af GLS.

Fragtmanden vil foretage mindst et leveringsforsøg. Efter leveringsforsøget vil fragtmanden efterlade en kvittering, som informerer dig om mulighed for selvafhentning. Fragtmanden vil typisk opbevare varen op til 7 dage før den sendes retur til os, som ikke-leveret. Bemærk venligst at fragtmanden også kan levere varen til din nabo, hvis du har samtykket til det, og hvis omstændighederne tillader det.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler, skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Separate leveringer

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

Følg din bestilling

Du vil modtage besked om Track & Trace, når vi afsender pakken.

Fortrydelsesret (gælder kun forbrugere)

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

I tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail).

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst. Vi afholder udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Mangelfulde varer og forkerte varer

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare kan du vælge mellem følgende muligheder:
- Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet returvareren,
- Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
- Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Når du kontakter kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

Vi er lovmæssigt forpligtet til at føre pengene retur på samme betalingskort, som er anvendt ved købet.

Opdatering af webshoppen

Vi gør vores bedste for at opdatere webshoppen samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens fuldstændighed

Disse betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores persondatapolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt.

Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. e-mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores kundeservice under Kontakt.

En klage over en vare kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkedes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højest 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

Indkøbskurven er tom